مطلب خواندنی

پاشنه آشیل:

پاشنه آشیل یادآور داستانی از قهرمان قدرتمند یونانی جنگ ترآوا به اسم آشیل ، مردی جنگجو و شجاع که قدرت او شگفت انگیز بوده است.

به مادر آشیل در هنگام تولد فرزندش خبر داده شد که فرزندش درنبردی کشته خواهد شد. با اندوه زیاد از شنیدن این خبر، تصمیم گرفت برای حداکثر مصونیت او و کاهش مجروحیتش در نبرد، او را در رودخانه " استیکس " فرو برد.

آب جادویی رودخانه ، همه بدن طفل را فرا گرفت غیر از پاشنه ی پای او که در دست مادرش بود .سالها بعد از این اتفاق در نبردی که آشیل شکست خورده بود تیر سمی به پاشنه ی پای او فرو رفت .یعنی همان جایی که در دست مادر او بود آسیب پذیر بود. 

امروزه معنای پاشنه آشیل نه فقط به یک نقطه ضعف در بدن محدود می شود بلکه همچنین نشان دهنده ی یک نقطه ضعف در خصوصیات اخلاقی یک فرد ، یا خطوط دفاعی یک کشور ، و یا در ساختار یک نظام است.

و نتیجه میگیریم که گاه با مشکلات دست و پنجه نرم کردن و زمین خوردن و برخاستن های دوباره ما بهتر از این است که همیشه احساس کنیم باید یک نفر حامی مستقیم ما باشد هرچند که منکر حمایت های غیر مستقیم نیستیم ولی اگر دقت نکنیم و نسنجیده حمایت کنیم این رفتار قدرت و آستانه تحمل افراد را پایین می آورد و بهتراست در شرایط متفاوت زندگی ، درمراحل مختلف رشد و تربیت فرزندان و درمشاغل مختلف به این نکته ظریف توجه نماییم.

 

http://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gif

تبریک ، تبریک


2.gif

سالروز تولد بوعلی سینا و روز پزشک را به پزشکان محترم دیروز و امروز و آینده این مرزو بوم

 تبریک عرض می نمایم .

تبریک ویژه به داندانپزشکان آینده وطنم .انشاء ا...

راستی یه تبریک دیگه هم دارم به حدیثه عزیزم عمه جونی خوشگلم ،که دراوقات فراغتش حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم شده و وارد مرحله تجوید شده و در کنار دختر عموی گلش فاطمه عزیزم با ساخت کاردستی های خوشگل بهترین تابستون را برا خودشون تدارک دیدند.امیدوارم قرآن حافظ شما و خانواده محترمتتون باشه.

فدای عمه جونیام بشم  

http://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gif

 

کم تعداد ولی مهم !

باتشکر فراوان از استاد ارجمندم جناب آقای دکتر مجدفر

(سر دبیرمجله شوق تغییر و مدیریت محترم گونش )

که همه تلاششان بر آن است که زمینه را برای تبادل نظر علمی همه دوستان هم در دنیای

مجازی و هم در موقعیت های علمی دیگر فراهم نمایند

 و در این مسیر راهنمایی صبور و دلسوز برایم بودند.  

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 

تعریف برخی اصطلاحات رایج در مدیریت (3 )

تعریف برخی اصطلاحات رایج در مدیریت ۳  :

 

 فعال سازی :

 بعنوان یکی از روشهای طراحی شغل باهدف کاهش کسالت و روحیه کارکنان و جلوگیری از یکنواختی و ایجاد تنوع در طراحی شغل می باشد.

تفاوت روش فعال سازی با چرخش شغلی در این است که در روش فعال سازی تنوع مکانی ( جغرافیایی ) مدنظر است .ولی در روش چرخش شغل ایجادتنوع در محتوای شغل ،ظرفیت سازی و تواناسازی و آموزش کارکنان برای تصدی مشاغل بالاتر مدنظر است.

niniweblog.com

 

سینرژی ( هم افزایی ):

 چنانچه روابط بین عناصر یک سیستم خوب طراحی و هماهنگ شوند، خروجی سیستم می تواند از حاصل جمع جبری تک تک اعضا بیشتر باشد،و در این حالت است که حاصل دو باضافه دو بزرگتر مساوی چهار می شود. 

 

niniweblog.com

تعادل حیاتی :

هرموستاسیس یا تعادل حیاتی که خاص سیستم های زنده و پویا است ، ساز و کاری است که به موجود یا سیستم زنده این امکان را می دهد تا به رغم تغییر و تحولات محیطی وضعیت خود را حفظ کند تا بقاء و حیات سازمان تضمین شود. البته این بقاء جاودانه نخواهد بود زیرا براساس ویژگی آنتروپی مثبت به هر حال سیستم روزی از بین می رود. 

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 

 

عید بندگی

خدایا ،تلاش کردیم ماه مهمونی و بندگی ات را زیبا پشت سر بگذاریم ،

پس کمکمان کن تا آنچه را در این ماه به ما هدیه کردی به بهای اندک نفروشیم

و بیمه یکساله و همه ساله زندگیمان باشد.

خدایا ،کمک کن تا حلاوت رمضان دیگری را با معرفت درک کنیم . انشاء ا...

http://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gif

خدایا یه حرف خودمونی؛عزیزی دارم که تحمل تشنگی و گرسنگی این روزهایش ،خوندن نماز قبل از افطارش ، مناجات و خوندن دعای جوشن کبیر شبهای قدرش همه مارو بیشتر از قبل سر ذوق آورده است.

خدایا به حرمت دنیای پاک و معصومش بهترینها رو برای دوستانم و این نازنینم درنظر بگیر.واین زیباترین درخواستی است که می توانم از شما داشته باشم.

نازنینم عیدت مبارک و طاعات قبول و التماس دعا.بـــــــــه کادو خعلی مبارکه 

اینم هدیه دنیای مجازی

niniweblog.com

دوستان گلم ، روزه و نمازتون قبول و عیدتون مبارک

التماس دعا

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

کاریکاتور مدیریت

خنده های  زورکی :

niniweblog.com

مدیران در سازمانها و محیط کار باید توانایی تشخیص خنده های زورکی را از خنده های واقعی تشخیص دهند.ومحیط سازمان را برای یه دل سیرخندیدن ومنطقی کارکنان خود فراهم نمایند.

راهکار آن ،سرمایه گذاری برای ایجاد محیط سالم و امن- همانند خانواده - و برقراری روابط دوستانه - مانند والدین - با زیر مجموعه خود است.

و اگر مدیران نتوانند در این مرحله موفق شوند باید منتظر پیامدهای آن باشند.

و برای موفقیت در این مرحله مدیران باید:

۱- روی مهارتهای انسانی خود کار کنند و توانمند شوند و بدین طریق شکاف بین خود و کارکنان را ازبین ببرند و تشخیص دهند هر یک از کارکنان با توجه به اصل تفاوتهای فردی و باتوجه به روحیه خود به چه نوعی از رفتار پاسخ میدهند . 

niniweblog.com

۲- یا اگر مدیری به هردلیلی یا عدم توانایی خود درمرحله اول و یا به دلیل اینکه برخی از کارمندان اجازه ورود به حریم خود را نمی دهند باید از طریق سازمانهای غیررسمی سازمان خود و افراد ذی نفوذ سازمانها ی غیر رسمی وارد عمل شوند و به نیازها و خواسته های کارکنان خود پی ببرند و راه تسخیر بر قلب کارکنان خود را بدست آورند .

درغیراینصورت آب در هاونگ کوبیدن است و عدم توجه به سازمان غیر رسمی و نیازهای کارکنان ، عدم تحقق اهداف سازمان بوده و اینکه سازمان به تدریج به سوی فنا و نابودی سوق پیدا می کند. ویکی ازعلائم هشداردهنده برای مدیران خنده های زورکی و رفتار مصنوعی کارکنان است و اگر مدیران بتوانند محیط کاری سالم را ایجاد کنند ، بطوری که کارکنان بتوانند آنچه را که دردل دارند با او درمیان بگذاند و استرس مخالفت با ایده ، مانع از بیان نظرات آنها نشود مطمئناً اثر سینرژیک رفتار کارکنان را در سازمان خود احساس خواهند نمود.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 

حکایت های مدیریتی:

شتر و موش در مثنوی : 

موشی افسار شتری را گرفت و به راه افتاد. شتر به دلیل طبع آرامی که دارد با وی همراه شد ولی در باطن منتظر فرصتی بود تا خطای موش را به وی گوشزد کند. این دو به راه ادامه دادند تا به کنار رودخانه ای رسیدند. موش از حرکت باز ایستاد و شتر از او پرسید که: «چرا ایستاده ای تو رهبر و پیشاهنگ من هستی؟»
موش گفت: «این رودخانه خیلی عمیق است.»
شتر پایش را در آب نهاد و رو به موش گفت: «عمق این آب فقط تا زانوست.»
موش گفت: «میان زانوی من و تو فرق بسیار است.»
شتر پاسخ داد: «تو نیز از این پس رهبری موشانی چون خود را بر عهده گیر.»


چون پیمبر نیستی پس رو براه  ****** تا رسی از چاه روزی سوی جاه

 

  تو رعیت باش گر سلطان نیی ****** خود مران چون مرد کشتی بان نیی

 

قابل توجه مدیرانی که قرار است انتخاب کنند یا انتخاب شوند.

 

niniweblog.com

همکاران و دوستان عزیزم به شرط امانت این نکته قابل ذکراست که مطالب انتخابی برخی از پست ها از سایت مدیران ایران و راهکار مدیریت است .و در آن سایت دوستان هرکدام برداشت خود را از طنز ،کاریکاتور و حکایت مدیریتی و سایر بخشها ی موجود بیان میکنند. ممکن است شما نیز در مشاهدات خود نقطه نظراتی مدنظر داشته باشید و از این پس سعی میکنم استنباط های خودر ازموارد ذکر شده برمبنای تجربیات و مطالعاتم بیان نمایم و خوشحال میشوم ازنظرات علمی شما عزیزان هم بهره مند شوم تا از این پس با دقت و ظرافت بیشتری به موضوعات بپردازیم . 

niniweblog.com

و اما ...

بهتراست انتخاب ها براساس اصل لیاقت و شایستگی صورت گیرد و این که به دلایل مختلف انتخاب می شویم و یا انتخاب میکنیم حداقل دردرون خود به این موضوع آگاه باشیم که چه اتفاقاتی باعث این انتخاب شده است.

 

و دراین انتخاب حالتهای مختلف رخ میدهد:

- حالت اول اینکه واقعاً فرد تخصص و تعهد را باهم داشته و تجربه را نیز چاشنی کار خود می نماید و به عبارتی انتخاب براساس اصل لیاقت و شایستگی بوده و چنین فردی به جای مدیریت در سازمان ، رهبری کارکنان را به عهده میگیرد تا با کمک کارکنانش اهداف سازمان را محقق نماید.

 

niniweblog.com

- حالت دوم اینکه ممکن است فرد این انتخاب را حق مسلم خود بداند و با خود تصور نماید غیر از این انتخاب اگر  صورت میگرفت ،مشکل پیش می آمد و حتی در خلوت خود هم لحظه ای فکر نمی کند این انتخاب موروثی نبوده واگر هم  به بعضی از انتخاب های نادرست نه بگوید ممکن است که کاردرستی صورت گرفته باشد.

niniweblog.com

- حالت سوم در برابر برخی از انتخابها این است که فرد حداقل در درون خود به درستی و نادرستی این انتخاب  پی برده ولی به دلیل وابستگیهای مختلف نمی تواند از آن دست بردارد،ایشان در برخورد با این انتخابها نسبت به اطرافیان مهربانی کرده و انعطاف نشان می دهد و روش سازشکاری را پیش میگیرد تاحداقل بااین روش مدتی براین مسند بماندکه بازهم نسبت به روش قبل جای تشکر دارد.

niniweblog.com

 

شهادت باب یتیمان

شب بود و اشک بود و علی بود و چاه بود

فریاد بی‌صدا، غم دل بود و آه بود

دیگر پس از شهادت زهرا به چشم او

صبح سفید هم‌چو دل شب سیاه بود

دانی چرا جبین علی را شکافتند؟

زیرا به چشم کوفه عدالت گناه بود

خونش نصیب دامن محراب کوفه شد

آن رهبری که کعبه بر او زادگاه بود

یک عمر از رعیت خود هم ستم کشید

اشک شبش به غربت روزش گواه بود

دستش برای مردم دنیا نمک نداشت

عدلش به چشم بی‌نگهان اشتباه بود

هم‌صحبتی نداشت که در نیمه‌های شب

حرفش به چاه بود و نگاهش به ماه بود

مولا پس از شهادت زهرا غریب شد

زهرا نه یار او که بر او یک سپاه بود

وقتی که از محاسن او می‌چکید خون

عباس را به صورت بابا نگاه بود

«میثم!» هزار حیف که پوشیده شد ز خون

رویـی کـه بهـر گمشـدگان شمـع راه بود

 

نیایش

                    

چه مبارک سحری دارد این شب ها.........

 

 

- بارالها ، امشب تا سحر دیدم چه خوب آغوش گشوده ای برای این همه پشیمان از راه مانده .


- شنیدم زمزمه ی بندگانت را که نام زیبایت را عاشقانه می خواندند، یا رحمن و یا رحیم،...

و تو گوش جان سپردی و ما ناسپاس مثل گذشته.

 - دیدم دست های کوچک و بزرگی که سرشار از نیاز به درگاه خداوندیت رهسپاربود

و تو چه زیبا از سر عشق آنرا فشردی .

- صدایت را شنیدم که می گفتی هرگز دستت را رها نکنیم و چه بی رحمانه رهایت می کنیم .

- خدای من ،مهربانتر ازتو سراغ ندارم که هر لحظه اراده کنیم آغوشت را می گشایی

و ما چه ناسپاس ....

- دیدم مروارید های غلطانی را که برگونه های بندگانت دردل شب می درخشید،

همچون ستارگانی که در دورترین نقطه ی آسمان سوسو می زنند و من به جای تو گفتم

 چرا فقط امشب....

- معبود من، امشب تا سحر شنیدم که چه صبورانه درگوشم نجوا میکردی تو را همیشه

 میخواهم آنهم از سر عشق وبس...

- امشب قلم سرنوشت را دیدم که از توطلب می کرد به آبرویش از خطایم بگذری، به این امید

 که باز شرمنده اش نکنیم و تو چه زیبا برایمان نگاشتی .

- امشب تا سحردیدم دل امام عصرم را شاد وبیقرار وسربلند از آه سوزناک بندگانی

که فقط برای تو بود.

- امشب صدای دلتنگی های همیشگی اش را با گوش جان شنیدم و آن را حس کردم ،

 ولی ما چه ناسپاس .....

- امشب تا سحر نجوای "الهی و ربی من لی غیرک" گوش جانم را نوازش داد.

 

             امید دارم امشب و همه شب ،امروز و همه روز را قدر بدانیم



                       تا در قدری دیگر شرمنده مهربانی ات نشویم

 

                              خدای خوب تمام ثانیه های من.

 

                           دعاگویتان هستیم ، دعاگویمان باشید

                                                      

 

کاریکاتور مدیریت

  هرگز تسلیم نشوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  

 

میلاد مظهر جود و کرم

 

 

سلام بر لحظه‏هایی که تو را آوردند!

 

http://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gifhttp://s1.picofile.com/file/7195434187/1234.gif

سلام بر لب‏های رسول اللّه‏ که میلاد تو را به درگاه پروردگار، سبحه گفت

و نام یگانه‏ات را از دست جبرئیل گرفت و در گوش عصمتت زمزمه کرد!


سلام بر لبخند سرافراز علی علیه‏السلام ، که در طلوع تو اتفاق افتاد!


سلام بر تو، امامتِ فردای پس از علی!


سلام بر تو، شباهتِ بی‏شائبه محمدی!


سلام بر اقیانوس کرامت و سخاوتی که از

 دامان «کوثر» و «ابوتراب» برخاست. 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد 

نیمه ماه مبارک بس شرافت دارد امشب


چون خدا بر بندگان خود عنایت دارد امشب


جشن میلاد حسن(ع) در عرش اعلا گشته بر پا


زین سبب بر لیلة الاسرا شباهت دارد امشب

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

حسن جان ، نام تو زینت بخش رویای زندگی ما شد

 

niniweblog.com